top of page

איך להכין סרט חיים שכאלה בעצמך

סרטי חיים שכאלה הם הסרטים לרוב הסרטים הכי מורכבים והכי מושקעים שניתן לעשות בקטגוריית מצגות לאירועים. הסיבה היא פשוטה: אנו עורכים ויוצרים סרט על חיים שלמים של מישהו ולכן יש יריעה גדולה מאד לכסות בסרט. הרבה תמונות, קטעי וידאו , מסמכים וכמובן מידע רב שאנו רוצים להכניס לסרט.

במדריך זה אנסה לעזור לכם לעשות מעט סדר בעניין ולכוון אתכם בהכנת מצגת שכזו.

ראשית כפי שאמרתי מדובר בהשקעה רבה של זמן וכן רכישת ולמידת מיומנויות עריכה כך שאם אין לכם מספיק זמן ומוטיבציה רצוי שלא תתחילו עם זה אלא תתנו לחברה או עורך וידיאו עצמאי לעשות זאת.

החלטתם שאתם רוצים להכין את המצגת בעצמכם? מצויין אז בואו נתחיל:


10 שלבים בהכנת סרטי חיים שכאלה

  1. ראשית אספו כל חומר ויזואלי שאתם יכולים על אותו אדם. אלבומי תמונות, קטעי וידיאו משפחתיים, מסמכים ועוד. לרוב תצטרכו גם לסרוק או לצלם דברים שטרם הועלו למחשב כמו אלבומים ישנים או תעודה לידה ישנה לדוגמא.

  2. סדרו את החומרים בתיקיות זה יעזור לכם מאד בהמשך ויקל על עבודתכם. אני ממליץ לסדר ב3-4 תיקיות לפי גיל כרונולוגי כלומר חומרים של ילדות מוקדמת , נערות ובגרות, גיל אמצעי וגיל מאוחר.

  3. התחילו לבחור שירים ומוזיקת רקע שישמשו אתכם בסרטון. אני ממליץ לבחור לפחות 6 מוסיקות רקע ו6 שירים. לא תשתמשו בכולם ככל הנראה אבל עדיף שיהיה לכם ספייר מאשר שתישארו בחוסר. מוזיקת הרקע והשירים צריכים להתאים לאופי המצגת כך שאם אנחנו הולכים על קו קליל ומבדר רצוי מאד שהמוסיקה תתאים אחרת ייווצר דיסוננס בין מצגת התמונות למוזיקה וזה כמובן יפגום בהרמוניה. שימו לב שמוזיקת הרקע תהיה ללא שירה כלל מאחר שהיא צריכה לשרת אותנו כרקע לקריינות ושירה עם מילים כמובן מפריעה לכך.

  4. בחרו בתוכנת עריכה מתאימה. אם אינכם מנוסים בעריכת וידאו ותמונות ומעולם לא הכנת מצגת לאירוע בסדר גודל כזה כדאי לבחור בתוכנת עריכה פשוטה וקלה כמו power point, windows movie maker או camatasia שהיא כבר מורכבת יותר וגם עולה כסף. אם אתם עורכים מנוסים אז כמובן שהכי טוב לערוך בתוכנות עריכת הווידאו האיכותיות והמורכבות כמו premiere, final cut , Avid וafter effects. ,u תוכנות אלו הן כמובן בתשלום.

  5. במידה שתרצו לשלב גם קטעי אנימציה תוכלו להשתמש בנוסף בתוכנות פשוטות כמו powtoon, doodly וvideoscribe או מורכבות יותר כמו adobe animate או adobe character. קחו בחשבון שתוכנות אלו כולן בתשלום וגם אינן פשוטות ללמידה.

  6. בצעו תחקיר מקיף על אותו אדם.אם הסרט בהפתעה קבלו את המידע ממשפחתו הקרובה, מחברים ומאלבומים ומסמכים אחרים (כמו לדוגמה עבודת שורשים שנעשתה עליו אולי). רשמו אתכל המידע ולאחר מכן תמצתו אותו למספר עמודים בודד. כעת עליכם לכתוב את סיפור חייו. שוב אני ממליץ על חלוקה ל3-4 חלקים וכמובן שיהיה מעניין וייכתב בצורה קולחת כדי שהצופים יישארו מרותקים. זה חלק די קשה בהכנת הסרט ודי מאתגר אבל אם תעבדו מסודר וביסודיות יהיה לכם קל יותר

  7. כעת ניתן להקליט את הקריינות הראשונית לפי הסיפור שכתבנו. לרוב נצטרך לעשות התאמות ותיקונים לאחר מכן אבל זה חשוב להתחיל לערוך כשבידינו מסגרת ראשונית.

  8. התחילו לערוך. אני ממליץ לשים פתיח קצר עם כותרת כמו ,סבא שמואל בן 80" או "סבתא לאה חוגגת 100" וכיוצא בזה. לאחר מכן נתחיל לערוך את הסרט לפי החלוקה שהכנו. הסדר צריך להיות כך: קריינות + מוזיקת רקע עם תמונות וקטעי וידאו מתאים ולאחריהם שיר עם תמונות מתחלפות ששייכות לאותה תקופה . כך שאם בחרנו לדוגמה לחלק את הסרט ל4 מקטעים יהיו לנו סה"כ 8 קטעים (קריינות ולאחר מכן מוזיקה עם תמונות). בסוף ניתן ורצוי לשלב ברכה כתובה או מוקלטת על רקע תמונה פוטוגנית של אותו אדם.

  9. עברו על הטיוטה הראשונית שלכם ותקנו את הנדרש. תמונות שלא ממוקמות נכון, קפיצות בסאונד, קריינות לא מדויקת וכו'.

  10. כעת אמור להיות לכם סרט מוכן פחות או יותר. שתפו אותו עם 2-3 שומרי סוד עם טעם טוב שיתנו לכם פידבק חיצוני ובידקו שוב את הסרטון בהתאם להערותיהם. וזהו יש לנו סרט ! כעת ייצאו את הסרטון בפורמט HD כלשהוא .



דוגמה לפתיח לסרט חיים שכאלה



טיפים חשובים שיהפכו את הסרט שלכם למרגש ומוצלח במיוחד

  • אורך הסרט צריך להיות בין 15-20 דקות בערך פחות מזה סימן שלא עשיתם סרט מספיק מושקע ויותר מזה כבר יהיה מייגע.

  • דאגו לשלב קלילות לצד עומק ורגש. גם בבחירת השירים. לדוגמה שיר קליל ולאחריו מרגש בכדי לשמור על העניין ולהימנע מחד גוניות. אם כל השירים מרגשים אז שום שיר לא ירגש.

  • השתמשו באפקטים פשוטים על מנת ליצור התרגשות כמו לדוגמה זום אין על תמונה או סלואו מושיין.

  • וודאו לפני האירוע שהסרט מתנגן בהצלחה גם מבחינת התמונה וגם מבחינת הסאונד. אם יש בעיות ייתכן שתצטרכו פשוט לייצא אותו בפורמט אחר. אל תוותרו על הבדיקה המוקדמת הזו. אין דבר נורא יותר מלהגיע לאירוע עם סרט שהכנתם במשך למעלה מחודש והסרט לא עובד...

  • הסתכלו בסרטונים אחרים וקבלו רעיונות והשראה. יש לא מעט סרטי "חיים שכאלה" ביוטיוב לדוגמה ובאתרים המציעים שרותי עריכת וידיאו או הכנת מצגות לאירועים.

מוזמנים להסתכל גם בדוגמאות שלנו ואם צריכים עזרה, עצה או מעוניינים שאנו נעשה את הסרט עבורכם מוזמנים ליצור קשר. בהצלחה!

היכנסו לאתר שלנו להסברים נוספים.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

מצגות לימי הולדת: לאיזה גילאים זה מתאים?

יום הולדת זהו יום של הזדמנויות. כשאנחנו רוצים להביע אהבה, הוקרה, הערכה או כל רגש חיובי אחר, יום ההולדת של מושא ההערצה זה היום הכי מתאים לציון. זו הסיבה שמסיבות יום הולדת כבר מזמן לא תחומים לגיל מסוים.

bottom of page